Retssager: Sagsportal og digitale hovedforhandlinger over hele landet i 2018!
Kursus for advokater, advokatfuldmægtige, advokatsekretærer og andre med interesse for emnet
Program
Kurset vil gennemgå digitaliseringen af en retssag fra start til slut, herunder:
- Sagsportalen anno 2017/2018, herunder:
- Hvordan logger man på?
- Hvordan laves en stævning?
- Opsætning af medarbejdernes adgang, så de (i overensstemmelse med persondataloven) kun kan tilgå egne sager.
- Uploadning af bilag.
- Anke, kære mv.
- Digitaliseringen af retslokalet – herunder WiFi, rettens brug af iPads, storskærm, Video3, skærmdublering m.v.
- Forkyndelse af stævninger mv. digitalt – herunder via e-boks, normale e-mails og pr. telefon
- Håndteringen af en sag som fil – konvertering af filer til PDF, håndtering af PDF-filer i Adobe, iAnnotate m.v., retternes indscanningsvejledning osv.
- Den digitale domsdatabase: Status og brug.
- App'en (af februar 16) til brug for vidner.
Underviser
8. marts 2018 | |
kl. 9.00-16.00 | |
7 lektioner |
Kr. 2450,- excl. moms.
Sagsportalen (den nye, obligatoriske, digitale måde at føre en retssag på) trådte i kraft den 4. oktober 2016 i Horsens og Vestre Landsret og træder i kraft i resten af landet i andet halvår af 2017 og første halvår 2018.
Ud over sagsportalen digitaliseres også en række andre områder i en retssag, herunder ekstrakten (skal laves digitalt), der kan ske betaling af retsafgift med MobilePay og med virtuelle betalingskort, sagen behandles helt digitalt (uden papir-kopier), du kan fremvise beviser mv. på storskærm i retten, du kan afhøre vidner via video-link osv.
De fleste af disse ting er obligatoriske, og resten er ”blot” meget tidsbesparende og billigere – så viden om digitaliseringen er uanset hvordan man vender og drejer det af stor betydning for din dagligdag.
Hvordan søger jeg?
Du kan søge med et stikord efter et emne eller en underviser ved at klikke på søgeikonet øverst til højre på denne eller en anden side.
Hvordan tilmelder jeg mig?
Klik på en kursustitel for at se programmet.
Du tilmelder dig derefter ved at klikke på Tilføj til indkøbskurv og vælge Tilmeld dig disse kurser, når du har valgt det eller de kurser, du vil deltage i. Herefter modtager du straks pr. e-mail en kursusbekræftelse og en faktura.
Du kan samtidig tilmelde en eller flere kolleger til samme kurser.
HVORDAN HENTER JEG KURSUSMATERIALET?
- Klik på KURSIST-LOGIN på www.kursusunivers.dk's forside.
- Udfyld herefter dit brugernavn, som er din mailadresse, og dit password.
- Du lander nu på din profilside, hvor du klikker på det relevante kursus.
- På kursussiden klikker du på den seneste (eller eneste) version af kursusmaterialet.
- Herefter fremkommer de forskellige muligheder for at tilgå materialet,
Du kan typisk downloade kursusmaterialet senest 1 uge før kursusdagen.
Du kan vælge at printe kursusmaterialet eller at benytte det digitalt på din egen pc på kurset. Vælger du sidstnævnte mulighed, kan du fx åbne materialet to gange, dvs. i to vinduer. Herefter kan du i det ene vindue følge underviserens PowerPoint og i det andet fx en lovtekst eller en dom.
Send en e-mail til mail@kursusunivers.dk, hvis du er i tvivl om noget eller har glemt dit password.
Kosthensyn
Har du allergi, eller er der andre forhold, der gør, at du skal undgå visse madvarer mv., så skriv i god tid til os på mail@kursusunivers.dk. Så vil vores kursussteder gøre deres bedste for at imødekomme dit behov.